Ruta Forns de Calç

/Ruta Forns de Calç
Ruta Forns de Calç 2018-01-17T12:48:11+00:00

Des de l’ajuntament baixem pel carrer La Mar. Creuem la carretera de Pinet. Trenquem a la dreta, passem junt a la farmàcia i doblem a l’esquerra cap a la muntanya, junt al cercat. Arribem al camí de La Plana. Seguim amunt i al primer encreuament, cap ala dreta. Prosseguim, i al segon encreuament doblem a la dreta cap a la urbanització de La Carrasca. Seguim recte i arribem a la fàbrica de palets fins a un forn de calç completament restaurat. Cal llegir bé el cartell. Continuem recte i baixem avall fins el camí que va a La Xoquera, cal doblar a la dreta fins arribar al camí asfaltat de la Serra. Ens desviem a l’esquerra avall i a uns 50 metres, agafem el desviament de la dreta cap a la Cova Leà. A uns 100 metres aproximadament, trenquem a l’esquerra agafant una senda, creuem el riu Pinet. Pugem un poc i ja podem observar el segon forn de calç, buit i restaurat amb unes pedres que són els ferros. Prosseguim senda amunt fins arribar dalt a la carena. Ens desviem a l’esquerra i a uns pocs metres cal tornar-se a desviar 20 metres per un bancal fins arribar al forn de l’Aire. Tornem al camí i ens desviem a la dreta, i pel corral de Murillo arribem al camí Serra. Tornem a seguir per la dreta i pel següent encreuament ens dirigim cap al’esquerra, pel Pla de la Cimeta. Al següent creuer de camins, cal prosseguir per l’esquerra amunt. Arribem dalt. Estem al Ciscaret. Trenquem pel primer camí al’esquerra, passem junt al corral de ramaderia de Santouet, és convenient llegir el cartell. Seguim el camí. Ve una costera asfaltada. Ja dalt, trenquem a l’esquerra per un senderol marcat que ens portarà al cara-sol de la Xoquera. Baixem i tornem a observar un altre forn buit i restaurat. En tenim al terme uns 64. Seguim baixant per la senda poc a poc fins arribar a la barraca de Toni l’Andalús: capilla sixtina de les barraques de pedra de Llutxent. Prosseguim avall fins arribar altra vegada al riu Pinet, el creuem i continuem a la dreta. A uns 10 metres cal trencar al’esquerra per una senda que ens durà a les Dessèries. Albirarem les vistes del Castell del Xiu. Sense deixar la senda arribem a la carretera de Pinet. La creuem. Agafem una senda que poc a poc ens durà als dos forns que hi ha baix de l’ermita. Un gran sense restaurar i un altre, construït de nou i començat a muntar perquè l’anterior va solsir. Pugem per la senda ampla fins l’ermita i agafem el camí empedrat del calvari per arribar amb molta cura a Llutxent.