Project Description
Ermita de la Mare de Déu de la Consolació
Descripció
Ermita: Construïda per Paula Rius i Gabriel Serra l’any 1773 a sobre d’una antiga ermita dedicada als sants Cosmè i Damià. Té una singular arquitectura popular, més propia d’una casa de camp, solament la delata una xicoteta espadanya que evidencia el seu carácter religiós.

ÀUDIOS

ALFONS ROIG
La seua estància a Llutxent i l’ermita es desenvolupà entre 1969 i 1987. Va ser rector de les parròquies de Pinet i de Sant Joan de Ribera de València i va excercir com a professor a l’escola Superior de Belles Arts de València i al seminari Metropolità de Montcada on va impartir les assignatures d’Arquitectura Cristiana, Història de l’art i Estètica.Va ser un gran crític d’art sacre i contemporàni.
GARROFER I LLIDONER
Descrit per Alfons Roig, com veïns de l’ermita. Han viscut sempre al costat de l’ermita de la mare de Déu de la Consolació.

